De Nieuwe Norm gaf opnieuw vorm aan de Vogelbuurt in Dordrecht. Het KBT-renovatieproject van 140 eengezinswoningen is tussentijds door ons team overgenomen van een andere aannemer. Waarin we met oplossingen kwamen die perspectief brachten voor de op dat moment niet bediende bewoners. Het team startte met een achterstand maar het sociale DNA van De Nieuwe Normers bracht een ommekeer naar een positief sentiment. Een resultaat om trots op te zijn.
Arie-Jan Oversloot en Danny den Breems zijn de uitvoerder en werkvoorbereider die namens De Nieuwe Norm het renovatieproject in de Vogelbuurt aanstuurde. Vanuit hun ‘commandocentrum’, een leegstaande woning aan de Adelaarstraat, lichten zij hun aanpak toe: “Met een dergelijk groot project is het de zaak goed te inventariseren én vast te leggen in ons systeem wat er moet gebeuren. We houden zoveel mogelijk rekening met de bewoner en overleggen ter plekke in plaats van een algemeen spreekuur te houden. We willen de leerpunten van de bewoner zélf horen. Als wij bij iemand aan het werk zijn, is het ook ónze bewoner. Iedereen heeft zijn specifieke omstandigheden en wensen. Zijn er huisdieren? Kinderen? Is iemand slecht ter been? Voor de bewoners waar we op het moment aan het werk zijn is er een rustwoning ingericht. Onze voorman Marius is het eerste aanspreekpunt voor de bewoners. ''Hij is een belangrijke factor in het geheel.”
Ik ben heel blij met hoe het opgeknapt is! Bedankt.
Fijn dat er voor mij zover mogelijk ook aandacht was.
Deze KBT-renovatie is vroegtijdig tijdens de uitvoering door Woonbron gestopt en vervolgens door ons overgenomen van een andere aannemer. Om diverse redenen moest Woonbron tussentijds een 'noodstop' inlassen. Wij werden benaderd met het verzoek of het mogelijk was om op zeer korte termijn een team samen te stellen om dit project succesvol op te pakken. Dit lukte ons en hoewel het voor ons niet ongebruikelijk is om op projectmatige wijze KBT's op te pakken. Was het voor ons wel een nieuwe uitdaging om een project halverwege over te nemen waarbij we eigenlijk al met 0-1 achterstonden bij de bewoners. Gelukkig beschikken we over sociale teams die zich kunnen inleven in de bewoners, helderheid kunnen verschaffen en zich aan afspraken kunnen houden. De vernieuwing van de toiletruimte, badkamer en de keuken was een succes.
Een projectmatige KBT-Renovatie kent voor ons weinig technische uitdagingen. Het toilet, de keuken en de badkamer zijn de ruimtes die dagelijks intensief gebruikt worden. Voor iedereen geeft het overlast als ze van een van deze ruimtes geen gebruik kunnen maken. De grootste uitdaging ligt daarom in de communicatie, de tijdelijke oplossingen die wij geboden hebben voor de bewoners en de snelheid die wij met vaste partners opzetten zodat er vlot gebruik gemaakt kan worden van een vernieuwde keuken, badkamer en toilet.
Bij De Nieuwe Norm worden sociale teams ingezet om op een toegankelijk, maar hoogstaand niveau met bewoners te communiceren. Dit blijkt eens te meer bij dit project, waarin we de bewoners voor aanvang uitgebreid hebben geïnformeerd wat we nu na de overname van de andere aannemers gaan doen. We deden vanzelfsprekend wat we beloofde, leverde kwaliteit en maatwerk bij bewonersvragen. Zo heeft ons sociale team een mooie score behaald op het gebied van de bewonerstevredenheid.
Heb je vragen, wil je ons advies of een voorstel om samen te werken aan jouw project? Neem contact op met aannemersbedrijf De Nieuwe Norm.